Bli med på Maihaugen og se løypa rundt i friluftsmuseet.

Postet av Litrim den 1. Mai 2018

Her får du god beskrivelse av løypa til morgendagens løp - den nye løypa er 2,4 km og vi har god tro på at den er bedre enn den forrige.

Bildet: Magnus Esberg, Jens Martin Vesterås, Dag Storm Henriksen, Erik Thoresen, Jannike Leonhardsen og Evy Koppervik var med da vi løp rundt løypa i går.

Her kan du melde deg på Maihaugenløpet

Alt om Maihaugenløpet

___________________________________________________________________

Etter gjennomløpningen har vi gjort en liten endring for å kunne løpe gjennom byavdeling og Storgata der.

Løypebeskrivelse

Her kan du laste ned kartet i PDF-format

Starten går utenfor Prestegarden og følger veien sørover forbi Skjåktunet tar opp til venstre rett etterpå, runder Skolestua og følger veien på oversiden av Nordre Tjern, løper rundt Gardmo kirke og opp forbi administrasjonsbygget tar venstre på toppen av bakken og løper på nedsiden av Kirkestuen og til Byavdeling gjennom Storgata svinger til høyre ved Olsengården / torget.  Deretter går traséen gjennom 1900 - tallssamlingen. Like før avkjørselen opp til Åsheim passerer du løypas høyeste punkt og passerer 1 km.  Deretter følges veien overfor setergrenda og følger den sørover så langt den går. Deretter ned veien langs Nuggla (tjernet) og mot Breisjøen ned bratta og tar inn på veien ovenfor Øygarden, videre over Knutslykkja og ned og forbi Søndre Tjern, forbi Bjørnstad og ned bakken sør for Bjørnstad ved Lensmannsarresten, forbi Maihaugenrestauranten og veien mot Inngangen til Maihaugen, bryter av mot høyre og løper over Prestegarden og i mål på Telthusplassen.